Näkyvyyttä, markkinointia, tunnettavuutta

Miten tavoittaa asiakkaat ja luoda tunnettavuutta? Tämä lienee kaikkien yhtiöiden agendalla muodossa tai toisessa useaan otteeseen. Asia korostuu varsinkin uusilla juuri markkinoille tulleilla yhtiöillä. Luonnollisesti työntekijöillä, omistajilla ja taustavaikuttajilla on entuudestaan tuttuja kontakteja, joiden kautta saa jalkaa oven väliin, mutta mitä sen jälkeen? Kuluttajamarkkinoilla näkyvät tv-mainokset tai lehtien etusivun ilmoitukset voivat toimia, mutta ovatko ne paras vaihtoehto B2B-markkinoilla toimiville? No, näkyvyyttä ainakin tulee, mutta mikä on panos-tuotos -suhde?

B2B-markkinoilla lehdet ovat kuitenkin edelleen hyvä vaihtoehto, sillä niitä yhä luetaan ja oikeilla mediavalinnoilla tavoitetaan haluttu kohderyhmä varsin hyvin. Kyllä printti pitää pintansa, vaikka some on valtaamassa alaa varsinkin nuorempien keskuudessa.

Kuten kuva jo antaa hieman vinkkiä, niin huomasithan eilisen (19.4.2023) Hesarin välissä olleen Energia-liitteen? ”Ketä kissan nostaisi pöydälle, ellei kissa itse” lienee vanha sanonta, mutta olihan siellä aika hyvä juttu meistä. Jos tuo jäi lukematta, niin ei hätää. Löytyy myös netistä osoitteesta:  https://www.epressi.com/tiedotteet/energia/energia-alan-resurssien-kohtaamispaikka.html

Lukuiloa ja ollaan yhteyksissä!